• The Boss is coming! Look busy!
  • List of bloggers going for the 29th July 2006 Bloggers Meet at KLCC
  • Friday, January 20, 2006

    Koteh, Kotek or Kote?

    I've had mixed responses on the essay I wrote a couple of days ago entitled "Saya Sebatang Kotek". One of my readers droolman! commented that it wasn't spelt Kotek but instead Koteh. So I went around asking a few of my friends, and those who did know suggested that it was neither Kotek or Koteh but rather Kote.
    Whether its Kote, Kotek or Koteh... I honestly don't know... and judging by the standard of my Karangan, I am hardly the person to ask. So in the mean time, I'll stick to Kote since most people have come back saying thats the way to spell it!

    I have also had some people request that I write a Part II to "
    Saya Sebatang Kotek" and finish the story. One of my readers; Adrian who happens to also be a personal friend of mine and known to do stupid things like taking a shit in an elevator also made his own suggestions.

    Under comments for the previous post, Adrian wrote his own ending to "Saya Sebatang Kotek". So, rather than let his efforts go to waste, I decided to share it with everybody.

    Walaubagaimanapun, pada satu hari, dia keluarkan saya di depan satu gua gelap. aku tidak beberapa suka situasi itu tetapi dia melembutkan leher aku dengan sentuhan kuku jari dia. tiba-tiba, gua it kena rusuk hantu! dia mempunyai dua batang leher and dua biji kepala! kepala it pelik sekali kerana rambutnya macam lima batang jari kaki! ok dan ini berlaku: Gua kena rusuk itu menggunakan kepala mereka untuk bunuh aku!

    mereka cuba memotong saluran oksigen aki dengan memicit saya dengan kuat! aku hendak "duduk" pun tak boleh kerana kaki terajang! Tetapi, nasib baik dia perlahan sikit kerana tuan saya menjerit kesakitan.aku hampir termuntah tetapi tuan saya menyelamatkan nyawa saya dengan melarikan diri dari gua rusuk itu. pelik sekali, dia masih menyentuh saya seperti hendak memanaskan saya.

    TIBA-TIBA tuan saya mendekati gua itu lalu memasukkan saya ke dalam gua itu!Taat dan kesetiaan saya pada tuan saya hilang sekelip mata. aku ketakutan apabila dalam gua itu, menunggu apa-apa yang akan terjadi pada saya. aku tidak takut dibunuh. tanpa penyediaan, badan saya digosok pada dinding gua itu! gua itu busuk sekali dan amat kering lagi ketat! tapi perasaan berubah apabila gris magik mengalir pada dinding dari siling rumah. aku rasa pada masa itu, hantu dari gua itu sudah merusuk tuan saya kerana tuan saya terjadi gila dan memasukkan saya dalam Simple Harmonic Motion pada 1000rpm. lepas beberapa jam, tuan saya masih bertenaga dan gua sudah dibanjiri dengan air merah! air merah itu tertumpah keluar dari dinding pecah.

    aku terasa pening lalu memuntah. aku mengotori baju cantik saya. aku amat kasihan sekali. tetapi hantu dalam tuan saya sudah terbang pergi. tuan saya melepasi saya dari gua gila itu, menanggal baju cantik saya dan mencampakinya. aku tidak kisah kerana baju itu bau coklat dan aku tidak suka coklat.


    Also, given my embarrasing poor standard of Malay, I decided that I shouldn't write a Part II. Nevertheless, I'll open it up to any of my dear readers who want to finish it. Just continue the story however short or long you want it and e-mail it to me at lengmoublog@yahoo.com.

    I will pick the best one and post it up here for everyone else to awe at your talent! :)

    12 Comments:

    Post a Comment

    << Home